(0031) 079-361 1171

Outsourcing deel magazijn Siemens

Omschrijving

Siemens heeft tal van technici gestationeerd in het hele land. Deze service technici worden voorzien van technisch verbruiksmateriaal om hum werk naar behoren uit te voeren. Deze materialen moeten te allen tijden ruim voldoende beschikbaar zijn.

.

Project Details

Klant Siemens Nederland NV

Datum 20 februari 2004

 

Business case

SCS beheerd de verbruiksmaterialen voorraad in haar magazijn in Zoetermeer en beleverd de technici rechtstreeks. Geautoriseerde medewerkers hebben 24/7 toegang tot een speciale Siemens web portal waar zij hun gebruiksmaterialen kunnen bestellen, eerdere orders en leveringen kunnen inzien. Bestellingen worden veelal binnen 24 uur direct bij de technici bezorgd. Spoed bestellingen kunnen desgewenst op dezelfde dag op iedere locatie in Nederland worden aangeleverd.

Assortiment:

In samenspraak met het management is een afgewogen assortiment samengesteld. Dit bestaat uit een groot aantal artikelen uit het standaard assortiment van SCS en is aangevuld met zeer specifieke materialen (denk aan de spareparts van Siemens producten)

Daarnaast verzorgt SCS de inkoop van eenmalige / laag waardige artikelen die niet direct in het assortiment van SCS zitten, maar wel nodig zijn voor de service technici.

Rapportage 

SCS verzorgt maandelijks een rapportage aan het management met daarin de gegevens van afname, hoeveelheid, omzet etc. Aan de hand hiervan wordt maandelijks dan gefactureerd.

Verbeteringsslag

Besparingen op het gebied van (ruimte) vierkante meters, FTE en inkoop zijn hiermee behaald.